I jumped from the bed just now when I got the SMS from a concerned paintballer. Even before I opened the web that he sent me, I saw it was already been posted from another concerned paintballer in my FaceBook...sad...it this story is true, it's sad to know that this person is the one that we once had enjoyed a happy game once, the one who's expected to bring good and hopeful promising future of paintball to Labuan turn out to be other people's nightmares. I guess the small island of Labuan was shocked even greater than us here in KK.
I am sorry to know there are people out there suffering because of the selfish act of these kind of people. Estimated RM4 million was involved in this bogus schemes...lots of people suffers. So people, please be careful.
More info about this please visit here and here to see the sufferings and frustrations of people involved.












6 comments:
nightmare... is it skim cepat kaya one? no wonder lah... better labur duir unit trust ke, or amanah saham only.
People will do anything to get rich even they have to sell their 'people'..sad...
if it's true.. then ouch!! watch out pples!
kaya dengan harta - jangan kemaruk mengejar, kalau ada, syukurlah.. kalau teda, syukurlah jua dengan apa yang ada..
kayalah dengan budi pekerti - kawan pun ramai, hidup aman dan senang hati.
kaya duit dan harta bajuta-juta pun ndada sudah tu kalau sampai ajal! :)
hee just my thought ^.^
Good day! Angel :D
hm...dalam kegawatan sekarang nie memang urang macam tu bertambah2 banyak...durang suka tul ambil kesempatan...
dan yang harunya... orang ramai memang tahu dan sedar. Malangnya orang ramai tidak pernah serik dan masih mahu dirtipu hidup-hidup. Soal duit dan untung... memang orang sanggup mati barangkali.
Bukan susah sangat mo tau orang tu penipu atau tidak! Bank Negara Malaysia pernah memberi penyataan bahawa mereka tidak pernah mengeluarkan lesen persendirian kepada mana-mana broker ataupun orang perseorangan, dalam soal pengambilan dan pengumpulan wang deposit. Broker-broker memang wujud... tapi hendaklah bernaung dibawah nama syarikat ataupun institusi berdaftar sahaja. Entahlah pula kalau dasar ni dah berubah....
Aiyaa...so susah kalo jumpa species ini ...hanya mementingkan diri sendiri. Amankah hidup gitu?
Post a Comment